Nog 9 nachtjes slapen - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Anne Bouwmeester - WaarBenJij.nu Nog 9 nachtjes slapen - Reisverslag uit Lochem, Nederland van Anne Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Nog 9 nachtjes slapen

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 November 2013 | Nederland, Lochem

Lieve vrienden en familie,
WAAAA NOG MAAR 9 NACHTJES SLAPEN. Het komt wel heel dichtbij nu en eigenlijk wil ik op dit moment niets liever dan in het vliegtuig zitten en dat alles geregeld en ingepakt is.

Op 1 november ben ik gestopt met werken in Laren na een super leuke tijd. Nog een gezellig afscheid gehad op de laatste avond dat ik daar aan het werk was. Ik ga het werken maar ook de lieve en gezellige mensen daar zeker wel missen, maar ach.. gelukkig kan ik ze altijd weer opzoeken. Eerst is het tijd voor Afrika.

De week nadat ik was gestopt in Laren heb ik vooral even veel leuke dingen gedaan, ook nog mijn rijbewijs gehaald trouwens ! Deze week en volgende week staat in het teken van opruimen, inpakken, dingen uitzoeken, papieren klaarmaken én vrienden en familie opzoeken.
Het visum voor Ghana heb ik binnen. Volgende week woensdag ga ik nog met mama, Willemijn en haar moeder naar Nieuwekerk aan de ijsel voor een spoedaanvraag voor het visum voor Tanzania. Op het laatste moment, maar dat is niet anders. De meeste pillen en medicijnen heb ik binnen, het zijn er echt super veel..

Dinsdag heb ik alle kleding bij elkaar gezocht die ik mee wil nemen en heb ik een poging gedaan tot inpakken. Poging 1 mislukt... mijn hele kamers was 1 grote bende, ik wist niet waar ik moest beginnen en werd gek van al die spullen haha. Dus heb even een vriendinnetje aan de haak geslagen. Eline gaat mij zaterdag helpen inpakken, die is zelf naar Australië geweest, backpacken.. dus dat moet goed komen met haar hulp.

Ook ben ik bezig geweest met alle adressen en telefoonnummers van de organisaties en plekken in Afrika waar wij heen gaan te verzamelen. Ik heb alles in een documentje gezet, zodat mama, vrienden en familie dat hebben voor als ze contact met mij willen zoeken. Oh mijn skype naam is trouwens gewoon annebouwmeester. Dus als je met mij wil skypen kun je me nu vast toevoegen !

Morgen avond geven Willemijn en ik een afscheidsfeestje voor vriendinnen. Erg veel zin in om iedereen gezellig bij elkaar te hebben. Nu ga ik snel even mijn camera leegmaken en een beetje opruimen. Nog steeds een redelijke zooi na mijn eerste poging dinsdag...


Veel liefs, An

  • 19 November 2013 - 18:34

    Irene :

    Hoi Anne,
    Nou het is bijna zover. Heel veel succes met de laatste voorbereidingen en een hele goede reis. We gaan je volgen.
    Heel veel liefs uit Ankeveen van René Irene en Floor XXx

  • 22 November 2013 - 18:26

    Mariska ( Moeder Van Nathalie ):

    We waren even benieuwd wanneer je vertrekt en zien opeens morgen al ! Heel goede reis en geniet ervan . Groetjes Mariska en Nathalie

  • 24 November 2013 - 17:41

    Annemarie:

    Lieve schat, Je bent nu ergens in Accra. Jullie hebben laten horen dat jullie goed zijn aangekomen en vandaag nog een lekker dagje vrij hebben. Morgen en overmorgen training en dan woensdag in de bus (hele dag) richting het weeshuis/gastgezing.
    Het is toch wel heel gek. Nu ben je daar echt. Een lange aanloop maar het gaat geen moment uit mijn gedachten. We proberen te bellen maar dat lukt nog niet. Anton en ik kijken ernaar uit om je even te spreken. Maar wat we vooral willen is dat je enorm geniet van alles wat je daar meemaakt/ziet/voelt/eet enz. En van de mensen en kindjes daar. Samen met Willemijn. Go for it girl. Je lang gekoesterde droom.
    We zijn met ons hart bij je. stoer wijf!!!
    Kus van ons

  • 24 November 2013 - 22:26

    Annemarie:

    jullie telefoonnummer in Ghana: 00 23350 7334101

    Als iemand iets wil inspreken dan horen ze dat. Verder is het nog even uitvinden....

  • 26 November 2013 - 22:28

    Annemarie:

    Het telefoonnummer kun je inmiddels ook bellen. An, zoals beloofd plaats ik even hierop hoe het gaat. Jullie doen zeer veel indrukken op. Hebben het strand gezien en ook een marktje. Vroeg op, en introductie. Het is allemaal zeer primitief. Toen ik je vanavond sprak zat je zonder stroom en gebruikte je je hoofdlamp om iets te kunnen zien. Sowieso ook de sanitaire voorzieningen. Dat is bij je gastgezin nog iets meer primitief, maar dan zit je ook in een gebied waar het meer begrijpelijk is. Morgen ga je eerst nog wat doen voor de introductie en dan 15 uur in de bus richting je gastgezin/weeshuis. Dat betekent dat je daar diep in de nacht aankomt, maar door veel navraag van jullie is het duidelijk dat jullie goed opgevangen worden. Internet is slecht. Vandaag zijn jullie in internet café geweest maar de verbinding was enorm slecht en jullie hadden beperkt tijd. Dus alleen bellen is op dit moment de optie voor contact. Fijn je gesproken te hebben en je klonk goed. Dat is heerlijk voor het thuisfront.
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 10 April 2013
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 28298

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 19 Augustus 2016

Internship Hong Kong

25 November 2013 - 17 April 2014

Vrijwilligerswerk in Afrika

Landen bezocht: