Joop & Ans op vakantie 5.0 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Anne Bouwmeester - WaarBenJij.nu Joop & Ans op vakantie 5.0 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Anne Bouwmeester - WaarBenJij.nu

Joop & Ans op vakantie 5.0

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 Juni 2016 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal,

Dit is alweer de 5e editie van Joop & Ans op vakantie. Om jullie allemaal eerst even gerust te stellen, het gaat goed hier. Het typhoon seizoen is in volle gang, maar gelukkig ben ik meer dan 10 uur per dag binnen. Nee ik maak geintjes hoor, het gaat echt allemaal goed!

Momenteel heb ik nog ongeveer 5 weken werken te gaan. In de vorige editie schreef ik over mijn werkdagen in SPG. Dat is nu veranderd, ik sta namelijk al bijna een maand in de Welcome Desk zelf. De Welcome Desk in het W heeft 4 computers. Elke dag zijn er meer dan 150 check-ins en check-outs, druk dus. In de eerste week liep ik voornamelijk mee met een andere trainee. Ze hielp mij bij het inchecken waar nodig en leerdere me dingen over de shift in de Welcome Desk. Ik heb nu elke dag shift van 14:00 tot 23:00. Als ik op mijn werk kom lees ik eerst het report door en kijk ik hoe alles erbij staat. Mijn dag taken zijn over het algemeen gasten inchecken, de lobby area netjes en houden en na mijn pauze, avond eten, de credit card cancellations. Dit is best een proces en het vraagt ook wel wat denk werk en concentratie. Elke gast betaalt bij het inchecken deposit. Als de rekening bij het uitchecken wordt betaald met een andere kaart of cash, dan moet de deposit zo snel mogelijk worden gecancelled. Dat doe ik dus met behulp van machines (in het chinees, tekens herkennen), het pms systeem Opera en een aantal Excel sheets. Verder help ik af en toe welke collega dan ook die mij even nodig heeft. Een aantal collega’s zien in mij dat ik het leuk vindt om meer te doen en te leren. Het is niet dat ik veel meer extra verantwoordelijkheden of taken krijg, maar ze laten bijvoorbeeld wel zien hoe ze aan het einde van de shift de cashier sluiten. Dat komt mede door mijn nieuwschierigheid en vragen. Ik kijk vaak naar alle email en vraag dan ook naar hoe dingen werken. Hoooo ik moest net even een prostitute naar een kamer van een gast sturen. Die komen dan naar de counter en met amper Engels vertellen ze mij een kamer nummer en naam van de gast. Dan bel ik naar de kamer en vraag ik of ik de gast naar boven mag sturen. Ik kreeg gewoon een Amerikaanse man aan de lijn, ze vrouw moest eens weten. Gatverdamme zeg. En ze was ook nog eens veel te lelijk om waar te zijn en oh ze vertelde mij hoe mooi ik wel niet ben. Wat een gekte.

In mijn ochtenden heb ik nu veel tijd voor mijzelf. Ik sport regelmatig, thuis wat oefeningen of buiten een rondje hardlopen. Het hardlopen is nu wel echt onwijs pittig. Het is al langere tijd ruim boven de 30/35 graden, maar de gevoels temperatuur is nog veel hoger. Het is echt heel vochtig en benauwd. Ook regent het heel vaak, maar het blijft dan wel nog zo warm buiten. Verder kijk ik af en toe een film of serie in de ochtend, lees een boek of werk ik aan mijn school report. Dat is nog niet af, maar schiet wel op!

En verder? De liefste moeder van de hele wereld is mij op komen zoeken in Hong Kong. Iemand (ik ben vergeten wie) had tegen mama gezegd dat ik een speciale waarbenjij.nu editie had moeten maken voor het weekend met mam. Helaas is dat niet gelukt, dus ga ik jullie er nu wat over vertellen. Op vrijdag middag stond ik op HK airport te wachten en stiekem was ik wel een beetje nerveus. Daar was ze dan. Eerst elkaar dood knuffelen en toen zag ik dat haar koffer er niet was. Dat was natuurlijk wel even onwijs vervelend, maar niets aan te doen. Vrijdag middag zijn we bij het Ritz geweest en heb ik het W laten zien. Daarna zijn we gaan rondlopen op de Kowloon kant in Mongkok en Jordan. Dit zijn de echte local gebieden, waar het vooral krioelt van alle spleetogen. Ik heb daar de bekende markten laten zien zoals de Ladies Market en de Goldfish Market. Ladies Market is gewoon zo'n typische Aziatische markt met vooral neppe spullen. De Goldfish Market is heel bizar. Dat is een lange straat vol met winkels waar ze honden, katten, cavia's, muizen, schildpadden, vissen en you never know wat nog meer verkopen. Heel zielig hoe alle dieren in kleine hokjes zitten bovenop elkaar gepropt. De eerste avond hebben we traditioneel local Dimsum gegeten samen met Joost en Maarten. Daarna de avond afgesloten met een wijntje. Mam sliep 3 nachten bij mij op de kamer en Joost kon in de kamer van een vriendin van ons, wat perfect uit kwam. Zaterdag optijd met de ferry naar het andere eiland gegaan, waar we met de bekende roltrappen omhoog zijn gegaan in Soho. Lekkere brunch met koffie en veel kletsen. Toen heb ik mam PMQ en een tempel laten zien. Met het trammetje zijn we naar Causeway Bay gegaan waar ik heb laten zien waar ik heb gehockeyd. Ondertussen was het al einde middag en eenmaal thuis hebben we het koffer gedoe maar net overleefd. In de avond heel lekker Japans gegeten, verse tonijn en coquilles (favo!!). Zondag hebben we sportief gedaan. We zijn vroeg richting Sai Kung vertrokken waar we een hike hebben gedaan van ongeveer 13KM. Ja dat kan mijn moeder gewoon nog in dit warme weer, berg op en af. Het was een van de mooiste hikes die ik hier heb gedaan. Helemaal door de bergen heen en uiteindelijk kwamen we uit op het strand. Het had de dagen ervoor veel geregend, waardoor we een aantal keer over bomen/modderstromen heen moesten klimmen. Hierdoor konden we uiteindelijk vanaf het strand ook niet naar de bushalte hiken. We moesten met de boot terug, wat achteraf heel fijn was. We hebben zo'n 30 min op een klein mega snel bootje gevaren tussen allemaal eilanden door, langs de bergen en rotsen. Super mooi al die uitzichten! In de avond Vietnamees gegeten en op de kamer nog lekker een tijdje liggen kletsen in bed. Maandag ochtend was het dan toch echt tijd om weer gedag te zeggen. Met een kleine traan van geluk, dankbaarheid en blijdschap heb ik mama op de bus naar het vliegveld gezet.

Ik heb mezelf toch maar even een dag uber toerist laten zijn. Samen met Joost ben ik de Big Buddha op Lantau Island gaan bezoeken. We zijn hiervoor een hele dag op stap gegaan en hebben naar de Buddha gehiked, onwijs zware hike alleen maar berg op. Het was zo warm en vochtig dat we gewoon drijf nat waren (sorry, ik vertel graag met details.. zal ik nog even verder gaan?). Na redelijk wat uurtjes waren we bij de grote vriend beland. Een tijdje rond gelopen bij de tempel en het plein daar en met de trappen omhoog naar de buddha. Terug met de bus. In de avond uitgeteld in bed ZOOP IN AFRIKA gekeken (nogmaals dank mam). Op 10 juni was het Dragon Boat festival hier in Hong Kong. Joost en ik zijn samen met wat andere studenten gaan kijken in central en we zijn daar ook naar een bier festival gegaan. Daar hebben we lekker wat uurtjes in de zon gezeten, muziek erbij en lullen. Die avond zijn Joost en ik gaan eten bij vrienden van de Nederlandse vereniging. Op 17 juni hadden we ook een speciale dag. Na eerst de hele dag op het strand te hebben gelegen in Repulse Bay, hebben we een duik genomen in een zwembad met awesome uitzicht over heel Repulse Bay en daarna zijn we bij een oud hotello gaan eten. Met alle 9 studenten van campus Amsterdam en Den Haag waren we bij hem thuis uitgenodigd. We waren voor het eerst met z'n allen bij elkaar, wat bijzonder was. Na het etentje hebben we de avond voort gezet op ons gemeenschappelijk rooftop terras met lekkere muziek en drankjes.


Over precies 3 nachtjes vertrek ik naar Vietnam, ik kan echt niet wachten. In Vietnam ga ik 4 dagen lang genieten van lekker eten, het strand en andere mooie plekken. Als ik terug kom van Vietnam heb ik nog precies 4 weken te gaan. In die weken heb ik nog een keer bezoek van een vriendinnetje uit Nederland van school. Het moet dan wel snel gaan die laatste paar weken. Ik kan niet wachten om iedereen in Nederland weer te zien, vooral al mijn vrienden die over de hele wereld verspreid zitten.

De volgende editie vertel ik over Vietnam en mijn laatste weken in Hong Kong.
Take care allemaal!

Liefs!

  • 19 Juni 2016 - 22:33

    Annemarie / Mam:

    Lieve schat, ik geniet nog steeds na. Het was puur genieten. Zoveel gedaan met je en zo intens.
    Ben onwijs trotse moeder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 10 April 2013
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 28266

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 19 Augustus 2016

Internship Hong Kong

25 November 2013 - 17 April 2014

Vrijwilligerswerk in Afrika

Landen bezocht: